2022 is het jaar geweest dat de evenementenbranche weer van start ging. En ondanks de hoge intensiteit waarop in het seizoen wordt gewerkt, blijft deze branche innoveren en verbazen.

Een evenement is iets tastbaars. Je ziet, voelt, hoort en soms zelfs proeft dingen vanaf het moment dat je binnenkomt (of online incheckt), tot het moment dat je gaat. In 2023 is daarom de trend: Durf voor beleving te kiezen. Doe eens wat anders dan de grote ruime zaal, lange rijen met stoelen en het simpelweg zenden van informatie door spreker naar spreker het podium op te sturen.

Experience, dat is waar het in 2023 écht om gaat. Zorg voor meerdere, leuke manieren om informatie op te nemen. Laat de bezoeker doen, in plaats van zien. Speel in op positieve gevoelens en prikkel de zintuigen. Door het vrij laten van de gasten in hoe ze het evenement doorlopen, laat je ze bewust denken over wat ze wanneer willen ervaren. Hierdoor blijft de informatie beter hangen en lopen ze met een meer voldaan gevoel de deur uit.